T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TRABZON / YOMRA - Kaşüstü Çok Programlı Anadolu Lisesi

Projemiz Hakkında


05-05-2022

Kurumumuz İş gücü piyasasının aradığı nitelikli kalifiye elamanları yetiştirmek için eğitim veren bir meslek lisesidir. Bu çerçevede çocuk gelişimi alanı öğrencilerimizin de ilimiz genelindeki anaokullarının ihtiyacı olan nitelikli ara eleman olarak yetiştirilmesi için çaba göstermekteyiz. Ülkemizde okul öncesi eğitime devam eden çocuklarına zengin öğrenme yaşantıları sağlayarak; onların psiko- motor, sosyal- duygusal, dil ve bilişsel gelişimlerini desteklemek, öz bakım becerilerini artırmak ve çocukları ilkokula hazırlamak amacıyla eğitim programı geliştirilirken; çeşitli ülkelerdeki farklı yaklaşım ve modelleri temel alan okul öncesi eğitim programları incelenmiş; farklı öğrenme kuram ve modellerinde yer alan çocuk merkezli uygulamalardan yararlanılarak eklektik bir program oluşturulmuştur (MEB, 2013).Ortaya koyulan eğitim sistemlerinde amaç çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına değer verilmesi, merak duygularının desteklenmesi ve potansiyellerinin en üst düzeye çıkarılmasıdır. Bu yüzden çocukların anaokulların da aktif, karar verme özgürlüğüne sahip olması gerekmektedir. Öğretmenler ve yardımcı personel çağdaş bir program anlayışını benimseyip çocukların öğrenmelerini kolaylaştırmalı, farklı yaklaşım ve modellerle ilgili bilgilendirilmelidirler. Bu farklı yaklaşımlarda öğretmen, yardımcı personel ve çocuğun rolü, kullanılabilecek materyaller, öğrenme ortamı, yaklaşımın çocuğa bakış açısı, çocuğun değerlendirilmesi, aylık ve günlük plan hazırlama konusunda eğitimcilerin ve yardımcı personelin düşünce geliştirmelerinin desteklenmesi önemlidir (Soydan, 2013). Bu yaklaşım ve modeller arasında Montessori yaklaşımı de yer almaktadır. Proje ekip üyesi rehber öğretmenimiz ve çocuk gelişimi öğretmenimiz aracılığı ile çocuk gelişimi 11 ve 12. sınıf öğrencilerimize "Montessori eğitim yaklaşımları" ile ilgili görüşlerini ortaya koyan nitel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Bu çerçevede yapılan görüşmeler ve katılımcı gözlemi ile öğrencilerimizin "farklı eğitim yaklaşımları" ile ilgili görüşlerinin, algılarının ve bilgi düzeylerinin yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle öğrencilerimizin Montessori yaklaşımı konusunda yeterliliklerinin geliştirilmesini, Avrupa birliği ülkeleri ana okullarında uygulanan Montessori yaklaşımı faaliyetlerinde aktif rol alarak edindikleri tecrübeleri ülkemiz ana okullarında uygulayabilir hale gelmelerini, gerçekleştirecekleri kültürel ve sosyal etkinliklerle kültürler arası diyalogları, mesleki dil becerilerini geliştirmelerini, kişisel gelişimlerinin ve girişimcilik kabiliyetlerinin gelişmesini hedeflemekteyiz. Kurumumuz açısından uluslararasılaşma faaliyetleri kapsamında gerçekleştirilen projelere bir yenisini, aynı zamanda ilk defa bir öğrenci hareketliliği gerçekleştirilmesini, bu sayede çevremizde tercih edilen okul olma yolunda yeni bir vizyona sahip olmayı amaçlıyoruz. Bu genel amaçlarımız çerçevesinde hazırladığımız bu projemiz ile Çocuk Gelişimi alanı öğrencilerimiz,Avusturya Viyana da yer alan iki anaokulunun ev sahipliği ile her bir kurumda 5 öğrenci olacak şekilde toplam 10 katılımcı ile 3 haftalık staj hareketliliği gerçekleştireceklerdir. Staj konusu Montessori yaklaşımının uygulanması şeklinde olup günde 8 saat olarak gerçekleştirilecektir.Katılımcılarımız 16-19 yaş aralığında tamamı kız öğrencilerden oluşan çocuk gelişimi alanını isteyerek tercih etmiş, akademik başarısı ortanın üstünde olup, kişisel gelişimlerine önem veren ve sürekli kendilerini yenileme gayreti içerisinde olan, mesleğinin gerekliliklerini severek yapmaya çalışan, diyaloğu kuvvetli olan öğrencilerden oluşmaktadır. Öğrencilerimiz eğitim öğretim süreçlerinde 12. Sınıfta ilçemiz ve çevresindeki anaokulların da hafta da üç gün staj görmektedirler.

Proje sonucunda öğrencilerimiz Avrupa da anaokullarında uygulanan montessori yaklaşımı hakkın da eğitim alıp bu eğitimle bulundukları ana okullarında bire bir uygulama faaliyetini gerçekleştirerek elde ettikleri yeni kazanımları ülkemiz ana okullarında uygulayabilir hale gelecektir. Alacakları belgeler ile bu konuda eğitim veren kurumlarda iş bulabilme şanslarını artıracaklar. Kurumumuz açısından mevcut eğitim gören öğrencilerimizin staj çalışmaları için kurumların tercih ettiği bir okul olacağız. Projemiz ile ulusal alanda yaptığımız başarılı projelere bir yenisini ekleyerek, gelecek yıllar için hazırlanacak projelere destek olacaktır. Yapılacak hareketlilik ile bölgemizin dolayısıyla ülkemizin Avrupa ile olan entegrasyonuna katkı sağlayacaktır. Montessori yaklaşımı ile eğitim alan çocuklar çalışma isteği ve zevki gelişmiş, üretken, öz güveni ve sorumluluk duygusunu yükselmiş, bir problemi nasıl tanımlayacağını ve nasıl çözeceğini bilen bireyler olarak yetişeceklerdir. Bu eğitim sayesinde sosyal ve akademik becerileri yüksek, eğitim ve iş hayatında başarılı, mutlu bir toplum oluşmasına destek olacaktır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.05.2022 - Güncelleme: 05.05.2022 10:26 - Görüntülenme: 228
  Beğen | 0  kişi beğendi